на краще читання віршів
за творчістю Т.Г. Шевченка
Вогонь Шевченкових поезій
- Мета: Розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка;
- розвивати навички читання віршів напам’ять;
- виховувати інтерес і повагу до рідної мови, любов і глибоку шану до славного сина України – Великого Кобзаря.
- Обладнання: Портрет Шевченка, рушники, виставка творів Кобзаря і про
- Т. Шевченка, фотографії, репродукції картин Шевченка, презентація «Вогонь Шевченкових поезій»
- Звучить мелодія «Думи мої, думи мої…»
- Слайд 1. «Вогонь Шевченкових поезій»
- Ведуча 1.
- Доброго дня , шановне товариство! Ми раді вітати вас у нашій читальні. Знов прийшла на землю шевченкова весна. 9-го березня виповнилося 200 років з дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Ми пропонуємо вам пройти разом із нами життєвими шляхами великого Кобзаря та насолодитися вогнем Шевченківської поезії.
- Ведуча 2
- У мене в руках Шевченків «Кобзар». Дивишся на нього, і мимоволі спадає на думку, яке довговічне і прекрасне його життя. Цю безсмертну книгу читали ще сучасники Тараса Григоровича, далі їх діти, внуки і правнуки, тобто наші прадіди і батьки, сьогодні в «Кобзар» вчитуємося ми.
- Ведуча1. Магія Шевченкового слова незбагненна. І сьогодні ми зануримося у глибинний світ його поезій.
- Ведуча 2
- Наш конкурс читців буде проходити у незвичній формі . Кожен учасник буде голосувати фішками за того читця, який найбільш виразно прочитав поезію великого Кобзаря. Члени журі також будуть голосувати за найкращого .
- Ведуча 1
- Давайте пригадаємо сторінки з життя поета.
- Т. Г. Шевченко народився 9 березня 1814 р. в селі Моринцях на Київщині
- Слайд 2 «Хата батьків Шевченка»
- Ведуча2.
- В похилій хаті край села
- Над ставом чистим і прозорим
- Життя Тарасику дала
- Кріпачка-мати, вбита горем.
- Нещасна мати сповила
- Його малого й зажурилась,
- і цілу ніченьку вона
- За сина-кріпака молилась…
- Звучить вірш…(учень читає вірш 1 клас)
- Слайд 3 «Смерть матері Шевченка»
- Слайд 4. «Батько Шевченка»
- Ведуча1. Рано втративши матір, а потім батька, він з дитинства зазнав багато горя, відчув на собі весь тягар кріпацтва. Деякий час Шевченко був у навчанні в дяка-вчителя на становищі школяра-попихача. Вже у ті роки в нього виявляється великий потяг до малювання. Після невдалих спроб знайти собі в сусідніх селах учителя малювання Шевченко повертається до свого села і стає наймитом у попа.
- (читає вірш учень 2 класу)
- Слайд 5. «Дитячі та юнацькі роки»
- Ведуча 2.
- Коли Шевченкові йшов 15 рік, його взяли за слугу-козачка до молодого пана Енгельгардта. Разом із паном Шевченко їде до Києва, а потім живе у Вільно і в
- 1831 р. приїжджає до Петербурга. Випадково знайомиться з художником Іваном Сошенком, а через нього – з відомими художниками й письменниками: Карлом Брюлловим, В. Жуковським, О.Венеціановим, Є. Гребінкою та ін. К. Брюллов малює портрет поета В. Жуковського, цей портрет було розіграно в лотерею і за виручені гроші 2500 крб. асигнаціями 22 квітня Шевченка викуплено у папа Енгельгардта. Молодий художник стає вільним слухачем Академії мистецтв, одним із улюблених учнів і товаришів К. Брюллова. Нарешті посміхнулася доля майбутньому поету. Однак, незважаючи на радісні події в петербурзький період життя, думи поета про Україну стають «сумними рядами».
- (читає вірш учень 3 класу )
- Ведучий1.
- Перша збірка Шевченка – «Кобзар» з’явилася друком майже день у день другої роковини його викупу з кріпацтва у 1840 р. Розійшовся «Кобзар» швидко. Ця невеличка книжечка з 8-ми творів молодого поета поставила Шевченка на перше місце в українській літературі.
- Слайд 8. «Відпускна. Видання «Кобзаря» 1840»
- Вірш читає учень 4 класу
- Ведуча2.
- Роки 1843-1847 – найплідніші в творчості Шевченка. Поїздки в Україну, перебування на Батьківщині в колі рідних і земляків, створення альбому «Живописна Україна». Злет поетичної творчості. Участь у засіданнях Кирило-Мефодіївського товариства. Враження від почутого, побаченого лягали незабутніми рядками в поезіях. До речі, є припущення, що саме в цей період у 1846 р. Тарас Григорович побував у Берестечку. Мабуть, саме тут народилися в душі поета рядки.
- читає вірш учні 7-б класу «Розрита могила»
- Ведуча1.
- Тарас бачив раєм свою Україну, коли уявляв її без панського свавілля й чужоземного ярма. Але такою вона мала бути лише тоді, коли її діти стануть на захист своєї матері-Вітчизни. Тому так боліло йому безпам’ятство і рабська покірність його сучасників – безмовних нащадків славних захисників-героїв, які проливали кров за рідну землю.
- Читає вірш учень 7-а «Реве та стогне….»
- Ведуча2. Було багато задумів і планів у митця, але їм не судилося здійснитися.
- 5 квітня 1847 р. – нова неволя. Його заарештували. Царський вирок – десять років солдатчини і заслання без права писати і малювати:
- « О думи мої! О славо злая!
- За тебе марно я в чужому краю.
- Караюсь, мучусь ... але не каюсь...» – писав поет.
- Час і неволя забрали у нього здоров’я, але не виснажили таланту…
- читає вірш учениця 11 класу
- читає вірш учениця 7-б класу «Русалка»
- Ведуча1: Ще одна подія сталася в Петербурзі, знаменна не тільки в житті Шевченка, а й важлива для всієї України – вихід у світ книги віршів «Кобзар» у 1840 році. У наступному році окремою книжкою Шевченко видає велику історичну поему «Гайдамаки». Далеко від рідного краю живе поет мріями про Україну.
- Ведуча 2:
- Сонце заходить, гори чорніють,
- Пташечка тихне, поле німіє.
- Радіють люди, що одпочинуть
- А я дивлюся… І серцем лину
- В темний садочок на Україну.
- Ведуча 1 читає вірш учень 8 клас «Лілея»
- «Тополя »
- Ведуча 1 Так, у 1843 році йому нарешті вдалося побувати на Батьківщині після 14-річної розлуки. Із цієї подорожі поет виніс гнітючі враження, Україна постала перед ним з усіма злиднями простого народу. Після повернення до Петербурга у 1845 році він закінчує художню академію з двома срібними медалями і званням «вільного» художника та мріє назовсім поселитися у рідному краї і боротися за покращення життя свого знедоленого народу. За бунтарські твори 33-річного Шевченка було заслано в солдати із забороною писати й малювати.
- Ведуча2. «Нащо мені чорні брови…» читає …Пазаненко 9 клас
- Ведуча 1. Повернувшись в Україну у 1857 році, Тарас Григорович продовжує працювати. Готує до видання нового «Кобзаря». Ця книга була значно повнішою за попередні. Зазнавши цензурних поневірянь, «Кобзар» вийшов друком у 1860 р.
- Читає вірш 10 клас «Муза»
- Слайд 9. «Друзі біля хворого Шевченка »
- Ведуча2. 9 березня 1861 р. друзі прийшли привітати хворого Тараса Григоровича з сорок сьомою річницею від дня народження, а 10 березня Великого Кобзаря не стало.
- Слайд 10. «Автограф «Заповіту»
- Ведуча1. «Заповіт» читає учень 5 класу
- Слайд 11. «Могила та музей Шевченка»
- Ведуча 2. Творчість Шевченка – це книга буття українців, своєрідна візитна картка українського народу. Нас просто не існує без Шевченка. «Шевченко – це Україна, Україна – це Шевченко».
- Ведуча 1
- Щаслива мати, порадивши сина.
- Щасливий син, прославивши її.
- На світі є Шевченко й Україна –
- То батько й мати, дорогі мої.
- Пашисті дні і ночі солов’їні,
- По небу сонця щирозлотий літ.
- І скільки літ судилось Україні –
- Тарасові судилось стільки літ.
- Ведуча 2.
- Шевченко наш,
- Він для усіх століть.
- Він – як Ісус Христос для України.
- Візьміть його вогню, хоч крихітку візьміть,
- І вас вже не поставлять на коліна!
- Ведуча2
- А зараз ми пропонуємо послухати вірші ,присвячені Великому сину українського народу , які написали учні нашої школи
- (Балашова, Галенко, Гиркало)
- Ведуча 1
- Нехай почуте сьогодні одному пом’якшить серце, іншому – просвітлить розум, несіть у своєму серці той великий заряд духовності і краси, який ми черпаємо з творчості Великого Кобзаря.
- Ведуча 2 (визначення переможців, фото на згадку)
Добрый день!
ВідповістиВидалитиСкажите пожалуйста, как я могу проверить powerball результаты http://localotto.com/ru/powerballusa за 2017 год? Возможно Вы знаете как это лучше сделать с портативного планшета? Очень буду рад если Вы мне подскажите!