ЗНО -2017

 Реєстрація для участі в ЗНО 2015 на сайті УЦОЯОhttp://testportal.gov.ua/ відкрита!

Бажаємо успіхів! 😉



ГРАФІК ЗНО-2015

ОСНОВНА СЕСІЯ



24 КВІТНЯ-УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА
3 ЧЕРВНЯ -ФРАНЦУЗЬКА МОВА
5 ЧЕРВНЯ-НІМЕЦЬКА МОВА
8 ЧЕРВНЯ - ІСПАНСЬКА МОВА
10 ЧЕРВНЯ- АНГЛІЙСЬКА МОВА
12 ЧЕРВНЯ- МАТЕМАТИКА
15 ЧЕРВНЯ- РОСІЙСЬКА МОВА
17 ЧЕРВНЯ-БІОЛОГІЯ
19 ЧЕРВНЯ- ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
22 ЧЕРВНЯ- ФІЗИКА
24 ЧЕРВНЯ -ГЕОГРАФІЯ
26 ЧЕРВНЯ- ХІМІЯ

 ЗНО з української мови і літератури: особливості тесту 2015 року
Завданням зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури є оцінка підготовленості учасників тестування з метою конкурсного відбору для навчання у вищих навчальних закладах.

Зміст сертифікаційних робіт ЗНО базового та поглибленого рівнів визначається на основіПрограми зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти.

СЕРТИФІКАЦІЙНА РОБОТА ЗНО БАЗОВОГО РІВНЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Сертифікаційна робота базового рівня з української мови і літератури містить 58 завдань, на виконання яких буде відведено 150 хвилин.

Тест ЗНО з української мови і літератури базового рівня складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.

Тест містить 48 завдань цієї форми (№1–23*, 29–33*, 34–53), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити "логічні пари"). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

До базового тесту з української мови і літератури включено 9 завдань цієї форми (№24–28*, 54–57), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність ("логічну пару"); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.

Завдання з розгорнутою відповіддю (№58*) - завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему в бланку відповідей Б.

Увага! * – завдання з української мови, результат виконання яких буде зараховуватися якдержавна підсумкова атестація.
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення:

1. Теза: 0, 1 або 2 бали.

2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали.

3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали.

3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали.

4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали.

5. Висновок: 0, 1 або 2 бали.

6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.

6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.

До уваги учасників тестування! Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури базового рівня, – 104.

СЕРТИФІКАЦІЙНА РОБОТА ЗНО ПОГЛИБЛЕНОГО РІВНЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Сертифікаційна робота з української мови і літератури поглибленого рівня містить 74 завдання. 58 завдань тесту мають базовий рівень складності, 16 – поглиблений. На виконання роботи учасникам ЗНО буде відведено 210 хвилин (150 хвилин на виконання завдань базового рівня та 60 хвилин на виконання завдань поглибленого рівня).

Сертифікаційна робота з української мови і літератури поглибленого рівня складається із завдань п’яти форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності, завдань на встановлення правильної послідовності, завдань з короткою відповіддю, а також завдання з розгорнутою відповіддю.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді - до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланках відповідей А (базовий рівень) і А+ (поглиблений рівень).

Тест містить 52 завдання цієї форми (№1–23*, 29–33*, 34–53 – базовий рівень, №59–62 – поглиблений рівень), що оцінюється в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

Завдання на встановлення відповідності – до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити "логічні пари"). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А (базовий рівень).

Тест містить 9 завдань цієї форми (№24–28*, 54–57 – базовий рівень), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність ("логічну пару"); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.

Завдання на встановлення правильної послідовності - до кожного завдання подано перелік явищ (фактів), позначених буквами, які потрібно розташувати в правильній послідовності, де перше явище (факт) має відповідати цифрі 1, друге – цифрі 2, третє – цифрі 3, четверте – цифрі 4. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А+ (поглиблений рівень).

Тест містить 4 завдання цієї форми (№63–66 – поглиблений рівень), що будуть оцінені в 0, 1, 2 або 3 бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу та останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповідь на завдання не надано.

Завдання з короткою відповіддю - завдання цієї форми передбачає відповідь на поставлені до тексту запитання з використанням інформації з тексту, а також застосування знань і вмінь з курсу української мови.

До кожного завдання учасник зовнішнього незалежного оцінювання має самостійно сформулювати відповідь і записати її в бланку відповідей Б+ (поглиблений рівень).

Тест ЗНО з української мови і літератури поглибленого рівня містить 8 завдань цієї форми (№67–74 – поглиблений рівень), що будуть оцінені в 0, 1, або 2 бали: 2 бали, якщо надано повну правильну відповідь на поставлене запитання; 1 бал, якщо надано неповну відповідь; 0 балів, якщо відповідь відсутня або вона не правильна.

Завдання з розгорнутою відповіддю (№58* – базовий рівень) - завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему в бланку відповідей Б (базовий рівень).

Увага! * – завдання з української мови базового рівня, результат виконання яких буде зараховуватися як державна підсумкова атестація.
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення:

1. Теза: 0, 1 або 2 бали.

2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали.

3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали.

3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали.

4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали.

5. Висновок: 0, 1 або 2 бали.

6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.

6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.

До уваги учасників тестування! Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури поглибленого рівня, – 136.


ВАРІАНТ 1
11) Повторення однакових або схожих приголосних у віршованому рядку або кількох рядках називається:
а) інверсія;
б) алітерація;
в) рима.
2) Повторення однакових голосних у віршованому рядку називається:
а) ритм;
б) алітерація;
в) асонанс.
3) Повторення однакових початкових співзвуч або слів називається:
а) анафора;
б) звуконаслідування;
в) зіткнення.
4) Повторення кінцевих звуків у словах,останніх слів у рядку називається:
а) зіткнення;
б) кільце;
в омонімія.
5) Виділення більшою силою голосу і більшою тривалістю одного зі складів багатоскладового слова називається:
а) наголос;
б) пауза;
в) період.
6) Повтор окремих звуків або співзвуч,що пов’язують закінчення двох або більше рядків це:
а) епіфора;
б) рима;
в) паронімія.
7.Перепишіть речення. Поміркуйте, які асоціації створюють повторювані голосні і приголосні звуки Підкресліть анафори і епіфори, асонанс, алітерація, визначте їх стилістичні функції. При потребі зверніться до довідки. Випишіть слова, в яких наявні асимілятивні, дисимілятивні явища.
Одна несміла, як лілея біла,
З зітхання й мрій уткана, із основ
Сріблястих, мов метелик, підлетіла…
 (І.Франко "Тричі являлася мені любов…").
.Установіть відповідність між реченням  та  засобом  звукового забарвлення у ньому.
1) Під рипінням до тріски промерзлих дібров
Помирала вовчиця. Холонула кров  (Б.Бунчук).
2) Народилося слово
    Із шелесту поля…( Т.Севернюк).
3) Яка краса – калина і зима (С.Кириляк).
4)  Я вам прощу всі ваші помилки,
    Які для мене, мов фатальність (Г.Дущак).
5) Я буду жити, бо я хочу жить! (С.Новицька).
  А) Асонанс;
Б) алітерація;
В) звукова анафора;
Г) звукова епіфора;
Ґ) фонетичні синоніми;
Д) ритміка.
*Скласти власну з алітерацією та асонансом 

ВАРІАНТ 2

1. 1. Завершіть подане твердження.
 Розділ стилістики, який вивчає стилістичні можливості звукової системи мови у певних стилях  - це…

а) фонетика;

б) орфоепія;

в) фонологія;

г) фоностилістика;
ґ) орфографія.
2. Укажіть, у якому стилі мовлення найчастіше вживаються звукові художні засоби:

а) публіцистичному;
б) епістолярному;
в) конфесійному;
г) художньому;
ґ) усно-розмовному.
3.Визначте рядок, у якому вказано стилістичні можливості фоностилістики:
а) звукова анафора, перифраз, ритміка, оксиморон, синекдоха;
б) звукова епіфора, асонанс, дисонанс, алітерація, метонімія;
в) рима, алітерація, ритміка,  звукова анафора та епіфора, асонанс, дисонанс;
г) алітерація, звукова епіфора, дисонанс, метафора, символ;
ґ) звукова анафора та епіфора, асонанс, дисонанс, алітерація.
4. Укажіть, які засоби звукового забарвлення використано у поетичному уривку:
Музика гір блакитнооких,
Шовковий спів степів широких (Олександр Олесь).
а) Асонанс;
б) звукова анафора;
в) звукова епіфора;
г) алітерація;
ґ) дисонанс.
5. Визначте, які засоби звукового забарвлення використано у поетичному уривку:
Бреде зоря – сновида і приблуда  –
Одержаний задурно щедрий дар (В.Стус).
а) Рима;
б) асонанс;
в) ритміка;
г) алітерація;
ґ) дисонанс.
6. Укажіть рядок, у якому об’єднані пари слів – фонетичні синоніми:
а) змістовий – змістовний; веселий – веселковий;
б) крайнебо – небокрай; на горі – на-гора;
в) лицар – рицар; уява – уявлення;
г) на чорному – на чорнім; Роман – Рома;
ґ) сміливий – безстрашний, ефект – афект.
Установіть відповідність між реченням  та  засобом  звукового забарвлення у ньому.
1) Були б і ви, і ми таким би чином дома.
  Було б і вам, і нам краще ще так обом (Л.Костенко).
   2) Страх і передчуття радості таки заставили мене задуматись…   (М.Стельмах).
3) Я не сторожі коло їх поставлю слово (Т.Шевченко).
4) Ой, дівчино лиця рум’яного,
     Полюби мене молодого (Нар. пісня).
5) І, здавалось, Україна
    Буде квітнути віки (Олександр Олесь).
А) Асонанс;
Б) алітерація;
В) звукова анафора;
Г) рима;
Ґ) фонетичні синоніми;
Д) звукова епіфора.
*Скласти власну з алітерацією та асонансом 
Варіант 3

 1Сукупність звукових засобів, які найчастіше виявляються у фонетичній організації тексту (найчастіше художнього стилю), розташуванні наголошених та ненаголошених складів, пауз – це…

а) рима;

б) ритм;

в) ритміка;

г) алітерація;
ґ) дисонанс.
2. Укажіть стилі вимови:
а) публіцистичний і художній;
б) епістолярний і розмовний;
в) конфесійний і науковий;
г) книжний і розмовний;
ґ) усний і розмовний.
3.Укажіть рядок, у якому визначено різновид звукової епіфори:

а) звукова анафора;
б) алітерація;
в) рима;
г) дисонанс;
ґ) асонанс.
4. Визначте, які засоби звукового забарвлення використано у поетичному уривку:
Лопотіли крилами і рожевим пір’ям,
Лоскотали марево золотим сузір’ям (В.Симоненко).
 а) Асонанс, алітерація;
б) звукова анафора та епіфора;
в) звукова епіфора, дисонанс;
г) алітерація, рима;
ґ) дисонанс, ритміка.
5. Укажіть, який засіб звукового забарвлення використано у поетичному уривку:
Ви в ірій линете від сірого туману,
Від сірих днів, від суму і нудьги (Олександр Олесь).
а) Рима;
б) асонанс;
в) ритміка;
г) алітерація;
ґ) дисонанс.
6.Визначте речення, у якому наявна алітерація.
а) Погожі дні зостались міражем (Г.Чубач).
б) Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці (П.Чубинський).
в) Від недаремних мрій тьмяніє розум мій (Нар. пісня).
г) Хата, з солом’яною стріхою, стояла на околиці (Ю.Смолич).
ґ) Ночі безмірнії, ночі безсоннії, горе моє! (І.Франко).
7.Установіть відповідність між реченням  та  засобом  звукового забарвлення у ньому.
1) Під рипінням до тріски промерзлих дібров
Помирала вовчиця. Холонула кров  (Б.Бунчук).
2) Народилося слово
    Із шелесту поля…( Т.Севернюк).
3) Яка краса – калина і зима (С.Кириляк).
4)  Я вам прощу всі ваші помилки,
    Які для мене, мов фатальність (Г.Дущак).
5) Я буду жити, бо я хочу жить! (С.Новицька).
  А) Асонанс;
Б) алітерація;
В) звукова анафора;
Г) звукова епіфора;
Ґ) фонетичні синоніми;
Д) ритміка.
*Скласти власну з алітерацією та асонансом 

Варіант 4

1.Укажіть речення, у якому наявний асонанс.

а)  Щедро жито сій, бо життя – там має бути жито (А.М’ястківський).

б) До сліз вражає доброта (Ю.Дмитренко).

в) Озвався співом день грядущий (Т.Севернюк).

г) Говори, говори, моя мила: твоя мова – співучий струмок (П.Тичина).
2.Визначте речення, у якому використано звукові варіанти слів.

а) Свого часу шансони звучали на салонних вечірках і основною їх тематикою була філософія життя та кохання (Н.Фещук).
б) Перша ознака культурної людини – високий рівень культури її мовлення (Є.Чак).
в) Просторову територію поділяють у проксеміці на чорити просторові зони (П.Аллан).
г) Не тобі б говорить, не мені б слухать (Народна творчість).
ґ) Любові, вогню і кашлю від людей не сховаєш (Народна творчість).
3.Укажіть рядок, у якому фонетичні варіанти слів впливають на їх значення:
а) вголос – уголос;
б) вдача – удача;
в) урожай – врожай;
г) узимку- взимку; 
ґ) укусити – вкусити.
4. Визначте, яким стилем вимови слід читати даний уривок:
Та що то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, бровоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте, носочок так собі прямесеньки з горбочком, а губоньки, як квіточки розцвітають... (Г.Квітка-Основ’яненко)
а) Епістолярним;
б) художнім;
в) книжним;
г) публіцистичним; 
ґ) розмовним.
5. Укажіть рядок, у якому використано евфонічне чергування звуків:
а) книга – книзі;
б) товаришу – товаришеві;
в) данина – далиною;
г) серце – сердець;
ґ) вступ – уступ.
6. Визначте речення, у якому порушена милозвучність.
а) І блідий місяць на ту пору з-за хмари де-де виглядав (Т.Шевченко).
б) Мітить у п’ятки, а попадає в ніс (Народна творчість).
в) Чую луну трембіти, бо в ній спів Карпат і Веховини (І.Чендей).
г) Рідна мова – це найособистіша сфера обстоювання свого «я»... (І.Дзюба).
ґ) Небо, здавалось, розкололось від грому (М.Коцюбинський).
Установіть відповідність між реченням  та  засобом  звукового забарвлення у ньому.
1) Були б і ви, і ми таким би чином дома.
  Було б і вам, і нам краще ще так обом (Л.Костенко).
   2) Страх і передчуття радості таки заставили мене задуматись…   (М.Стельмах).
3) Я не сторожі коло їх поставлю слово (Т.Шевченко).
4) Ой, дівчино лиця рум’яного,
     Полюби мене молодого (Нар. пісня).
5) І, здавалось, Україна
    Буде квітнути віки (Олександр Олесь).
А) Асонанс;
Б) алітерація;
В) звукова анафора;
Г) рима;
Ґ) фонетичні синоніми;
Д) звукова епіфора.
*Скласти власну з алітерацією та асонансом



 УКРАЇНСЬКА МОВА
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО

1. Смислово-граматичне обєднання двох або більше повнозначних слів на основі підрядного синтаксичного звязку називається:
   А) простим реченням;                      Б) словосполученням;
   В) складним реченням;                    Г) складнопідрядним реченням.
2. У якому рядку спосіб підрядного звязку між словами у словосполученні – узгодження:
   А) волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;
   Б) допомагати батькам, полоти город, мріяти про поїздку;
   В) місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;
   Г) книжкова полиця, весела хата, довга дорога.
3. За метою висловлювання речення поділяються на:
   А) прості, складні, складені;
   Б) розповідні, питальні, спонукальні;
   В) причини, мети, допустові;
   Г) єднальні, протиставні, розділові.
4. Визначте речення зі складеним іменним присудком:
   А) Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова соловїно.
   Б) З лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить.
   В) Як романтично він умів оповідати про норов лебедів.
   Г) Поезія – це завжди неповторність…
5. Знайдіть односкладне речення:
   А) Не люблю осінньої ночі.
   Б) Я йшов все далі й далі…
   В) Темна хмара озвалася громом гучним.
   Г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.
6. До якого типу односкладних речень належить речення:„Руїни, попіл, згарища, пустка,  розбомблені міста і села…”
   А) називне;  Б) безособове;     В) означено-особове;         Г) неозначено-особове.
7. Слова, що обєднують в одну групу всі перелічувані предмети, ознаки тощо, називаються:
   А) однорідними;   Б) уточнювальними;    В) узагальнюючими;    Г) відокремленими.
8.Знайдіть речення з поширеним звертанням:
   А) Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.
   Б) Кобзарю, знаєш, нелегка епоха оцей двадцятий невгамовний вік.
   В) Плач же, серце, плачте, очі, поки не заснули.
   Г) Запалай, мій вогнику крилатий, полумям привітним і незлим.
9. Знайдіть складне речення:
   А) Мати з Нимидорою порались у хаті, готували вечерю.
   Б) Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.
   В) Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневім цвіті.
   Г) Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.
10. Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:
   А) у простих реченнях, які входять у складносурядне, говориться про швидку зміну подій;
   Б) друге речення містить у собі несподіваний наслідок чи різке протиставлення;
   В) перед єднальним чи розділовим сполучником у складносурядноому реченні є спільний
   другорядний член, що стосується обох простих речень;
   Г) прості речення зєднані підрядними сполучниками.
11. Тема тексту – це:
   А) мета тексту, заради якої його створено;  Б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;
   В) сукупність виражальних засобів;                  Г) стилістичні засоби.
12. Які слова допомагають уникнути повторів у тексті:
   А) антоніми;       Б) синоніми;
   В) омоніми;        Г) пароніми.
                                        Варіант  І І

1. У якому рядку всі словосполучення іменникові?
   А) ручка дверей, шапка господаря, чашка для молока;
   Б) білий од вітру, червоний від сорому, неспокійний через знервованість;
   В) з десяти ящиків, дехто з нас, возив сіно;
   Г) втричі швидше, ішов по стежці, добре відома.
2.Спосіб підрядного звязку між словами, при якому залежне слово (без прийменника чи з прийменником)
   ставиться в певному відмінку, називається:
   А) узгодженням;       Б) керуванням;
   В) приляганням;       Г) уточненням.
3.Порядок слів у реченні може бути:
   А) прямим і непрямим;       Б) головним і другорядним;
   В) слабким і сильним;         Г) закінченим і незакінченим.
4. Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки.
   А) Без роботи день роком стає.
   Б) Хіба є хто на світі крилатіший за людину?
   В) Море рибальське поле.
   Г) Рання пташка росу оббиває.
5. Укажіть означено-особове речення:
   А) Над обрієм сонце звелося.
   Б) Ніч була тиха, беззоряна.
   В) Польовою стежкою з дальніх доріг іду в село й радію сподіваній стрічі.
   Г) Огненними стовпами підперло сонце Дівич-гору.
6. Узагальнено-особові речення переважають у :
   А) діловому стилі;                        Б) науковому стилі;    
   В) публіцистичному стилі;          Г) розмовному  стилі.
7. Як називається виділена конструкція, вжита в даному реченні: „Улітку під вербою біля    хати (як добре, що скінчилася зима!) княгиня почала дітей навчати”:
   А) вставне слово;                        Б) вставне словосполучення;
   В) вставне речення;                    Г) вставлене речення.
8. Укажіть речення, у якому  відокремлене означення виражене дієприкметниковим зворотом:
   А) В імлистій далині, осяяні срібним промінням місячним, стояли широкі лани золотого    жита та пшениці.
   Б) Зачаровані подорожні сиділи й мовчали.
   В) Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.
   Г) А он старе Монастирище, колись козацькеє село.
9.Знайдіть складносурядне  речення:
   А) Двері тихо скрипнули й розчинилися, хоч він і не штовхнув їх.
   Б) Грали два водевілі – один російський, другий український.
   В) Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском.
   Г) Я бреду далі серед високих кущів, напоєних дощем, і вони зрошують мене все знову й знову.
10. Укажіть правильний варіант вживання великої літери та розділових знаків:
   А) „ Ти знаєш цей вірш? Запитав Віталій”.
   Б)  „ Ти знаєш цей вірш?”- запитав Віталій.
   В) „ Ти знаєш цей вірш?- запитав Віталій”.
   Г) „ Ти знаєш цей вірш?” запитав Віталій.
11. Головна думка тексту – це:
   А) мета тексту, заради якої його створено;           Б) зміст   тексту;
   В) мікротема  тексту;                                               Г) тема тексту.
12. Які є види опису?
   А) повідомлення, заява, оголошення;
   Б) індуктивний та дедуктивний;
   В) пейзаж, портрет, інтерєр;
   Г) аналітичний і синтетичний.


    Немає коментарів:

    Дописати коментар