На допомогу молодому вчителю

Технологічна картка самоаналізу уроку

№ пор.
Елементи уроку
Оцінка в балах
(0, 1, 2, 3)
1
Організація початку уроку

2
Перевірка домашнього завдання

3
Перевірка ґрунтовності знань

4
Постановка пізнавального завдання

5
Актуалізація знань і способів діяльності учнів

6
Застосування методів проблемного навчання

7
Співвідношення активності учня й учителя

8
Організація самостійної роботи учнів

9
Організація кооперативних форм навчання (у парах, групах)

10
Забезпечення активності учнів

11
Забезпечення позитивної мотивації навчання

12
Доцільність та ефективність використання ІКТ (ТЗН)

13
Врахування індивідуальних особливостей учнів

14
Диференціація знань

15
Поетапність у вивченні нового матеріалу

16
Раціональність використання навчального часу

17
Ефективність контролю за роботою учнів, оцінювання їхніх успіхів

18
Тактовність, демократичні відносини між учителем та учнями

19
Підбиття підсумків уроку

20
Ознайомлення з алгоритмом виконання домашнього завдання

21
Ступінь емоційного впливу на учнів

22
Відповідність змісту уроку вимогам програми

23
Відповідність вибраного типу уроку поставленій меті

24
Оптимальність застосованих методів, прийомів і засобів реалізації мети уроку

25
Ефективність і результативність уроку в цілому
  

Аналіз уроку

     Традиційною схемою записів спостереження уроку є така:

Хід уроку (зміст)
Позитивне й негативне в діяльності вчителя й учнів

Примітки

          Аналізуючи урок, треба дотримуватися такого алгоритму дій:
·        Фіксація загальних відомостей про урок (записуються паспортні дані: тема, тип, структура, зміст уроку, етапи його проведення та ін.).
·        Усвідомлення мети і завдань уроку.
     ·        Визначення основних елементів кожного етапу уроку (зміст матеріалу, види діяльності вчителя й учнів, методичні прийоми, засоби навчання).
·        Визначення елементів новизни в уроці (нестандартності уроку загалом чи його окремих частин, використання інтерактивних форм і методів навчання, дотримання сучасних технологій навчання тощо).
  З’ясування рівня досягнення основної мети уроку (тобто його результативність), а також освітнього, виховного й розвивального завдань, що випливають з такої мети. 
·        Формулювання висновків і пропозицій учителю.
·  Спостерігаючи й аналізуючи урок, необхідно звертати увагу на дотримання сучасних вимог до уроку, культуру мовлення вчителя й учнів.



 Технологічна картка аналізу уроку української мови

Дата            Клас                 ПІБ вчителя ________________________________
Тема уроку ___________________________________________________
_______________________________________________________________
Мета уроку_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                           
Мета відвідування уроку      ____________________________________________

Питання
Ні
Частково
Так
1
Обладнання уроку, раціональна організація робочого місця вчителя й учнів.



2
Оптимальність змісту інформації (глибина, логічність, дохідливість).



3
Організація роботи над мовними явищами (звуко-буквений аналіз слів, вимова, вправляння у написанні, робота над словом і його значенням).



4
Свідомість засвоєння правил граматики й правопису.



5
Уміння учнів оперувати знаннями, логічно висловлювати думки в усній і письмовій формі.



6
Раціональність використання завдань підручника.



7
Сформованість в учнів навичок самостійної роботи, користування джерелами інформації.



8
Проведення лексичної роботи (багатозначність слів, добір синонімів, антонімів, логічні вправи).



9
Розвиток каліграфічних умінь учнів.



10
Культура мовлення учнів.



11
Дотримання єдиного орфографічного режиму.



12
Активізація розумової діяльності учнів.



13
Врахування принципів диференціації та індивідуалізації.



14
Реалізація триєдиної мети уроку.



15
Формування загально навчальних умінь і навичок.



16
Виховна спрямованість уроку.



17
Характер і обсяг домашнього завдання, готовність учнів до його виконання.



18
Відповідність рівня сформованості знань, умінь і навичок   учнів програмовим вимогам.



19
Відповідність структури уроку його типу та меті.



20
Форми навчання, їх доречність.



21
Раціональність розподілу й використання навчального часу.



22
Педагогіка співробітництва, співдружності і співтворчості вчителя й учнів.



23
Педагогічно виправданий контроль та облік знань, умінь і навичок. Об'єктивність оцінювання.



Висновки:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


1 коментар: