Технологічна картка самоаналізу
уроку
№ пор.
|
Елементи уроку
|
Оцінка в балах
(0, 1, 2, 3)
|
1
|
Організація початку уроку
|
|
2
|
Перевірка домашнього завдання
|
|
3
|
Перевірка ґрунтовності знань
|
|
4
|
Постановка пізнавального завдання
|
|
5
|
Актуалізація знань і способів діяльності
учнів
|
|
6
|
Застосування методів проблемного навчання
|
|
7
|
Співвідношення активності учня й учителя
|
|
8
|
Організація самостійної роботи учнів
|
|
9
|
Організація кооперативних форм навчання (у
парах, групах)
|
|
10
|
Забезпечення активності учнів
|
|
11
|
Забезпечення позитивної мотивації навчання
|
|
12
|
Доцільність та ефективність використання ІКТ
(ТЗН)
|
|
13
|
Врахування індивідуальних особливостей учнів
|
|
14
|
Диференціація знань
|
|
15
|
Поетапність у вивченні нового матеріалу
|
|
16
|
Раціональність використання навчального часу
|
|
17
|
Ефективність контролю за роботою учнів,
оцінювання їхніх успіхів
|
|
18
|
Тактовність, демократичні відносини між
учителем та учнями
|
|
19
|
Підбиття підсумків уроку
|
|
20
|
Ознайомлення з алгоритмом виконання
домашнього завдання
|
|
21
|
Ступінь емоційного впливу на учнів
|
|
22
|
Відповідність змісту уроку вимогам програми
|
|
23
|
Відповідність вибраного типу уроку
поставленій меті
|
|
24
|
Оптимальність застосованих методів, прийомів
і засобів реалізації мети уроку
|
|
25
|
Ефективність і результативність уроку в
цілому
|
|
Аналіз уроку
Традиційною схемою записів спостереження
уроку є така:
Хід уроку (зміст)
|
Позитивне й
негативне в діяльності вчителя й учнів
|
Примітки
|
Аналізуючи урок, треба дотримуватися такого
алгоритму дій:
·
Фіксація
загальних відомостей про урок (записуються паспортні дані: тема, тип,
структура, зміст уроку, етапи його проведення та ін.).
·
Усвідомлення
мети і завдань уроку.
·
Визначення
основних елементів кожного етапу уроку (зміст матеріалу, види діяльності
вчителя й учнів, методичні прийоми, засоби навчання).
·
Визначення
елементів новизни в уроці (нестандартності уроку загалом чи його окремих
частин, використання інтерактивних форм і методів навчання, дотримання сучасних
технологій навчання тощо).
З’ясування
рівня досягнення основної мети уроку (тобто його результативність), а також
освітнього, виховного й розвивального завдань, що випливають з такої мети.
·
Формулювання
висновків і пропозицій учителю.
· Спостерігаючи
й аналізуючи урок, необхідно звертати увагу на дотримання сучасних вимог до
уроку, культуру мовлення вчителя й учнів.
Технологічна картка аналізу уроку української
мови
Дата Клас ПІБ вчителя ________________________________
Тема уроку ___________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
Мета уроку_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мета відвідування уроку ____________________________________________
№
|
Питання
|
Ні
|
Частково
|
Так
|
1
|
Обладнання уроку, раціональна організація робочого місця вчителя й учнів.
|
|
|
|
2
|
Оптимальність
змісту інформації (глибина, логічність, дохідливість).
|
|
|
|
3
|
Організація роботи над мовними явищами (звуко-буквений аналіз слів,
вимова, вправляння у написанні, робота над словом і його значенням).
|
|
|
|
4
|
Свідомість
засвоєння правил граматики й правопису.
|
|
|
|
5
|
Уміння учнів оперувати знаннями, логічно висловлювати думки в усній і
письмовій формі.
|
|
|
|
6
|
Раціональність
використання завдань підручника.
|
|
|
|
7
|
Сформованість в учнів навичок самостійної роботи, користування джерелами
інформації.
|
|
|
|
8
|
Проведення лексичної роботи
(багатозначність слів, добір синонімів, антонімів, логічні вправи).
|
|
|
|
9
|
Розвиток
каліграфічних умінь учнів.
|
|
|
|
10
|
Культура мовлення
учнів.
|
|
|
|
11
|
Дотримання
єдиного орфографічного режиму.
|
|
|
|
12
|
Активізація
розумової діяльності учнів.
|
|
|
|
13
|
Врахування
принципів диференціації та індивідуалізації.
|
|
|
|
14
|
Реалізація
триєдиної мети уроку.
|
|
|
|
15
|
Формування
загально навчальних умінь і навичок.
|
|
|
|
16
|
Виховна
спрямованість уроку.
|
|
|
|
17
|
Характер і обсяг домашнього завдання,
готовність учнів до його виконання.
|
|
|
|
18
|
Відповідність рівня сформованості знань,
умінь і навичок учнів програмовим
вимогам.
|
|
|
|
19
|
Відповідність
структури уроку його типу та меті.
|
|
|
|
20
|
Форми навчання,
їх доречність.
|
|
|
|
21
|
Раціональність
розподілу й використання навчального часу.
|
|
|
|
22
|
Педагогіка співробітництва, співдружності і
співтворчості вчителя й учнів.
|
|
|
|
23
|
Педагогічно виправданий контроль та облік
знань, умінь і навичок. Об'єктивність оцінювання.
|
|
|
|
Висновки:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дякую.
ВідповістиВидалити